Opis forum
Bohater i Fabuła
* Główny bohater gry , Niko Bellic, to Chorwat lub Serb. Ma około 30 lat
* Znanych z San Andreas siłowni nie będzie, jednak nadal będziemy musieli jeść.
* Wzorem poprzedniej części w grze pojawią się sklepy
z ubraniami i szafy w których zmienimy swoje wierzchnie odzienie. O zmianach fryzur nic nie wiadomo
* Niko chcę zaznać spokoju, więc za namową kuzyna przyjeżdża do Liberty City, które jest podobno rajem dla takich ludzi. Wszystko okazuje się jednak kłamstwem – Roman, kuzyn Niko, ściągnął go do miasta, ponieważ ma ogromne kłopoty
* Fabuła nie będzie tak „szczęśliwa” dla bohatera jak w poprzednich częściach – bohater nie stanie na szczycie przestępczej piramidy
* Postacie z poprzednich części serii nie pojawią się w GTA IV
* Uliczne gangi będą miały duży wpływ na fabułę
* Wielu ważnych dla fabuły postaci nie będzie rodowitymi amerykanami
* Akcja gry rozgrywa się w 2007 roku
Ludzie
* Powrócą znane z pierwszych części grupy przechodniów ( ludzie z Rocstara nazywają ich świrami). Jak na razie pewne jest, że pojawią sie yuppies i lunatycy (to może być ciekawe). Niektóre grupy mają być bezpośrednio przypisane do danych
dzielnic. W poprzednich częściach zabicie całej grupy dawało punktowy bonus – być może w najnowszej odsłonie będą bardziej użyteczni
* Przechodnie to dorośli ludzie, kobiety lub mężczyźni
– nie będzie ani dzieci, ani zwierząt.
* Przechodnie mają mieć całe zestawy charakterystycznych dla siebie zachowań, np. rozmawianie przez telefony komórkowe
, robienie zakupów, czy palenie papierosów
* Z przechodniami nie będzie się dało rozmawiać
Miasto
* Miasto zostało zainspirowane Nowym Jorkiem – nie będzie to wierna kopia tego miasta, a „tylko” stworzona na jego podstawie metropolia tzn. że w grze pojawią się charakterystyczne dla Nowego Jorku budynki, lecz układ ulic
będzie inny.
* Liberty City z GTA 4 zostało podzielone na pięć dzielnic - Manhattan to Algonquin, Brooklyn to Broker, Bronx to Bohan, New Jersey to Alderney, a Queens to Dukes. Terenów innych niż Liberty City (wsie, obrzeża miasta itd.) nie będzie
* Wirtualna metropolia będzie tak zaprojektowana, aby nie było w niej nieciekawych miejsc, bądź niepotrzebnych przestrzeni (jak miało to miejsce z zaprezentowaną w San Andreas pustynią), min. z tego powodu w grze
nie pojawi sie lokacja ze Statułą Wolności. Teren gry będzie przez to znacznie mniejszy niż w SA - Liberty City ma być porównywalne wielkością z JEDNYM miastem ze wspomnianej gry.
* Do znacznej ilości budynków będziemy mogli wejść i to wszystko bez żadnego doładowywania. Wnętrza mają być co najmniej tak samo szczegółowe jak samo miasto.
* Najprawdopodobniej, wzorem poprzednich części, nie wszystkie dzielnice będą dostępne od początku gry.
* Podobnie jak w poprzednich częściach miasto będzie pełne różnorakich reklam i bilbordów nawiązujących do rzeczywistego świata np. charakterystyczna, zielona, reklama napoju Sprunk (Sprite)
Technologie
* Absolutnie wszystko ma być doczytywane w locie – napis loading zobaczymy tylko podczas wczytywania stanu gry.
* Zasięg rysowania modeli budynków ma być ogromny.
* Znacznej poprawie ma ulec sztuczna inteligencja
wszystkich postaci – policjanci mają być mniej ustępliwi, a wirtualni kierowcy
mają lepiej jeździć
* Twórcy włożyli ( i wkładają) wiele pracy w dopracowanie animacji np. sposób poruszania się bohatera będzie zależał od powierzchni po jakiej idzie
* W grze pojawi się Multiplayer
* Oprócz muzyki z odbiorników radiowych zamontowanych w pojazdach
znajdą się także w grze utwory dopasowane do odpowiednich sytuacji, np. strzelanin
Model rozgrywki
* Główny bohater będzie posiadał bardzo przydatny telefon
komórkowy, który oprócz dzwonienia i wysyłania SMSów będzie posiadał organizer oraz aparat. Gra zmieni nieco charakter, bo to nie zleceniodawcy będą szukali nas, ale my ich. Nasi pracodawcy mają się zachowywać jak prawdziwi ludzie – czasami w ogóle nie będą chcieli z nami rozmawiać. Dzwonić będziemy mogli także po taksówkę, bądź do naszych przyjaciół z doków. Najprawdopodobniej będzie to funkcjonowało na podobnej zasadzie jak zamawianie zrzutów uzbrojenia i pojazdów
w Just Cause.
* W grze pojawi się możliwość wynajmowania pomocników
* Niko będzie miał jeszcze większą swobodę niż bohaterowie poprzednich części – będzie się mógł wspinać po słupach telefonicznych (prawdopodobnie tez po rynnach), będzie mógł przywierać do ścian i prowadzić ogień zza węgła (celowanie ma zostać poprawione, będzie znacznie bardziej precyzyjne), albo uchylać lekko drzwi by zajrzeć czy nikt się nie ukrywa w pomieszczeniu. Podczas kradzieży zamkniętego samochodu
wybije szybę, aby dostać się do środka
* Stawiane przed nami zadania mają być dłuższe, urozmaicone, a niektóre będą miały kilka możliwych zakończeń. Podczas zadań ważną rolę ma odgrywać miasto
i jego interakcja z graczem.
* Gra ma być całkowicie nieliniowa, oraz ma posiadać kilka możliwych zakończeń – tylko od gracza zależy jak potoczą się losy Niko
Pojazdy
* W grze nie będzie samolotów, jednak pojawią się inne powietrzne środki transportu
(być może będą to helikoptery lub lotnie)
* W grze znajdą się również łodzie
* Po jetpacku z San Andreas fani spodziewali się wprowadzenia kolejnych dziwnych pojazdów do gry. Twórcy niczego nie potwierdzili, jednak podsumowali wszystko tajemniczym i krótkim zdaniem „takie rzeczy trzymamy w tajemnicy”
* Każdy pojazd ma mieć własną i charakterystyczną dla siebie fizykę jazdy
Offline